Direktlänk till inlägg 8 mars 2013

Bortkastad

Av nothingtooprivate - 8 mars 2013 21:37

Mitt livs insikt: det blir inte sämre innan det blir bättre, det blir alltid bättre innan det blir sämre.



Inte så att jag har legat med ditt ex.
Inte så att jag har snackat skit om dig bakom ryggen på dig.
Inte så att jag har legat med dig en gång och sedan gått och sagt till alla.
Inte så att jag har fått dig att bli kär i mig och sedan blivit tillsammans med någon annan.
Inte så att jag har kört över din katt eller hund.

Ändå blir jag bortkastad och bortglömd.


Det jag har gjort är:

* Inte vill komma hem till dig för att din morsa hatar mig och det är henne du bor hos.

* Inte vilja se en film med dig för att jag vet att jag kommer hata den för att den är dåligt gjord och har dålig humor.


Det gör mig tydligen till världens sämsta vän och det gör mig tydligen värdelös och värd att kasta bort som sopor.
Tack så jävla mycket. Över 12 års vänskap åt helvete för att jag inte vill se en jävla film.

P.S Har även sagt att jag kan kolla på den jävla filmen om den nu är så viktig -.-'



_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _



Mina "vänner" är fan värdelösa!



* En dumpar en helt enkelt för att han har nya vänner och inte har tid med en längre.

* En annan flyttar och blir deppig och använder det som ursäkt att bara höras på fb en gång vart annat år.

* En dumpar en för att hon har börjat röka och supa och det gör inte jag så jag är inte "cool" nog för henne.

* En bestämmer sig för att bli tillsammans med mitt ex som jag hatar och aldrig mer vill se eller höra ordet av och hon blir tillsammans med honom och tvingar på så sätt honom att vara kvar i mitt liv eftersom jag kände henne.



ALLA dessa har en gång i tiden varit mina bästa vänner och två av dessa har jag känt i över 12 år ej inräknat den översta som jag nu skrev om och de andra två i ca 5 år.

Ingen av dessa har haft stake nog att säga "jag vill inte ha med dig att göra längre.
Det har bara kommit ursäkt efter ursäkt:


"Jag har inte tid, ska göra det och det"
"Måste plugga"
"Måste dit"
"Är sjuk"
"Orkar inte"



I ca ett år har detta fortsatt tills jag har frågat rakt ut om de bara tröttnat på mig och då är det "Nej, jag har bara inte tid" Alla har bott i samma stad eller använt dessa ursäkter till att inte ens höras på fb eller mobil. Hur jävla svårt är det att inte ens finna en timme under detta året att komma över eller skriva?


I dessa människor har jag räknat bort de personer som jag har legat med som aldrig kom över det och bröt kontakten för det. Det var ändå lite självförvållat. Men de andra människorna har jag aldrig gjort något mot vad jag vet. Visst har vi haft bråk, men det har ju alla vänner? Ändå är det alltid jag som blir bortkastad som skräp.



Vad gör jag för fel?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nothingtooprivate - 18 juni 2013 02:03


  (Bilden lånad från google)   Sååå...var ute med hunden när hon reagerade på att något prasslade i buskarna bakom ett stängsel. Gick och kollade och såg att något rörde sig mot mitt håll typ.Så stod kvar på andra sidan stängslet och prasslet...

Av nothingtooprivate - 23 maj 2013 20:30

Tjenamors!   Så...det tog ca 10 dagar för magsjukan att ta slut. Jag kunde bara äta pyttelite, men mest vissa flytande saker som blåbärssoppa. Sen var jag frisk i 2-3 dagar innan jag fick ont i halsen och blev dunderförkyld IGEN! Det var jag i dr...

Av nothingtooprivate - 6 maj 2013 11:19

Jag hatar Universum. Jag hatar CSN, jag hatar försäkringskassan, jag hatar den där invalida jävla kärringen på Campus Nyköping och jag hatar Tele2 som tycker att den enda jag inte ska kunna prata med utan att det avbryts är den enda jag faktiskt KAN ...

Av nothingtooprivate - 4 maj 2013 02:24


    Jadu, hänt massa massa och ingenting. Varit magsjuk sedan förra fredagen och gått ner 5 kilo på en vecka på grund av det. Har dock inget emot att ha gått ner i vikt alls, höhö ;)   Min far ska ha 50-årsfest i dag (lördag 4e Maj). De sk...

Av nothingtooprivate - 29 april 2013 15:19

Jadu, jag skriver här då min mor inte vill veta av mig och då jag inte har några vänner jag kan prata med så jag får prata med mig själv.   Jag ville ha en förlängning av Historian samt godkända kurser så jag kunde fortsätta med dem samtidigt som...

Presentation


Tjena!
Jag säger precis vad jag tycker och tänker. Här kommer ingenting filtreras. Läs min presentation om du vill veta lite mer om vad denna blogg kommer att handla om.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards